Звіт директора

про результати діяльності

Бериславського закладу повної загальної середньої освіти №3

  у 2019-2020 навчальному році

Колектив Бериславського закладу повної загальної середньої освіти №3 об’єднує у велику дружню родину 57 талановитих педагогів, 655 учнів та їх батьків.

 Педагогічний колектив   закладу   у 2019-2020 навчальному році проводив послідовну і цілеспрямовану роботу по виконанню завдань, визначених основними законодавчими та нормативними документами освітньої галузі, зокрема пов’язаними з реформою освіти: Законом України «Про освіту», «Про повну загальну середню освіту», концептуальними засадами Нової української школи, новим Державним стандартом початкової освіти, власною Концепцією та Програмою розвитку навчального закладу, перспективним та річним планом роботи школи, забезпечував оновлення змісту, форм і методів навчання, вдосконалення освітнього  процесу та його результативність.

Основна мета моєї діяльності, як керівника, у 2019/2020 навчальному році:

·                   Забезпечення функціонування та розвитку школи , підвищення якості освіти та ефективності виховання і розвитку учнів.

·                   Створення умов для навчання здобувачів освіти, забезпечення реалізації прав громадян на здобуття початкової, базової та повної загальної середньої освіти в умовах  закладу повної загальної середньої освіти;

·                   Вдосконалення педагогічної системи закладу відповідно до запитів батьків та учнів;

·                   формування ключових та предметних компетентностей учнів,  утвердження загальнолюдських цінностей, розкриття потенційних можливостей і здібностей учнів.

    Пріоритетними напрямами і завданнями,  відповідно до вимог сучасності були визначені :

1. Підвищення освітнього рівня учнів, формування цінностей, необхідних для успішної самореалізації компетентностей.

2. Забезпечення  активного  втілення в освітній  процес новітніх освітніх технологій навчання, передового педагогічного досвіду, інформаційно-цифрових технологій.

 

3. Створення  оптимальних умов для всебічного розвитку особистості учня, його талантів, творчих та фізичних здібностей.

4. Забезпечення  умов для повноцінного фізичного, духовного здоров’я дітей, розвитку особистості дитини відповідно до національних та загальнолюдських цінностей.

5. Виховання відповідальних громадян, які здатні до свідомого суспільного вибору та спрямування своєї діяльності на користь іншим людям і суспільству.

6. Удосконалення системи національного виховання та учнівського самоврядування як необхідної форми громадянського виховання.

7. Продовження роботи із соціального захисту дітей, які потрапили в тяжкі сімейні обставини, дітей, позбавлених батьківського піклування, внутрішньо переміщених осіб.

1.  Загальна інформація про школу.

Бериславський заклад повної загальної середньої освіти №3 є комунальною власністю Бериславської районної ради Херсонської області. Управління школою здійснює відділ освіти районної державної адміністрації, фінансування - комунальна установа «Бериславський районний центр по обслуговуванню закладів освіти» .

2.  Кадрове забезпечення.

У 2019-2020 навчальному році штатними працівниками заклад був забезпечена на 100%.  У закладі  працює 57 творчих учителів . Кваліфікаційну категорію спеціаліст вищої категорії мають 21 учителів, кваліфікаційну категорію спеціаліст І категорії - 17 учителів, спеціаліст II категорії - 5 учителів.  Звання «Учитель-методист» - 8 учителів , звання Старший учитель - 7 учителів,

Розстановка педагогів здійснюється відповідно до фахової освіти. Основними мотивами розстановки педагогічних кадрів є

üнаступність в роботі вчителя;

üйого педагогічний досвід і кваліфікація

üхарактер взаємин суб’єктів навчально-виховного процесу.

Розподіл навчального навантаження між учителями проведено відповідно до фаху та кваліфікації за погодженням з профспілковим комітетом школи.

 Час диктує все нові і нові вимоги до вчителя, тому необхідним зараз є вміння працювати з комп’ютером, оргтехнікою. 100 % педагогів закладу володіють навичками комп’ютерної грамотності. За останній період педагоги закладу  пройшли навчання та отримали сертифікати на платформі «Дія. Цифрова освіта», «Безпека дітей в інтернеті» тощо.

3.   Методична робота.

      Протягом 2019-2020 навчального року робота педагогічного колективу була спрямована на  реалізацію ІІ (проектувального) етапу  роботи над науково-методичною проблемою  «Створення  інноваційного  освітнього  простору  як  умова  всебічного  розвитку  учнів  та  вдосконалення  професійної  майстерності  педагогів  в  умовах  Нової  української  школи»,  на  якому відбувалося проектування  моделі  нового  освітнього  середовища,  проводився  цикл  навчально-методичних  семінарів  із  питань  розбудови  інноваційного  освітнього  простору,  розроблялись  методичні  рекомендації  щодо  створення  інноваційного  освітнього  простору  навчального  закладу,  на  засіданнях  педагогічної  ради  розглядались  питання  активної  участі  та  відповідальності  кожного  педагогічного  працівника  за  розбудови  оригінальної  моделі  нового  освітнього  простору  закладу  освіти.

      Координацію методичної роботи в Бериславському  закладі  повної  загальної  середньої  освіти  №3 забезпечує Методична рада закладу. До її складу входять представники адміністрації, керівники методичних об’єднань та вчителі-методисти. Робота Методичної  ради  була організована на основі Плану роботи навчального  закладу, рекомендацій районного методичного кабінету, педагогічної ради закладу, проблеми, над якою працює педагогічний  колектив з урахуванням планів професійної самоосвіти вчителів.

Методична рада обирає  ефективні варіанти змісту освіти, про що свідчить  впровадження  для  окремих  класів розвивальної програми  «Росток»  та  поглиблене  вивчення окремих  предметів.  У межах компетенції Методична рада організовує роботу з підвищення кваліфікації педагогічних кадрів, створює умови для розвитку їх творчої ініціативи, впровадження досягнень науки та передового педагогічного досвіду.  На засіданнях Методичної ради навчального  закладу розглядалися питання:

- «Про організацію та проведення методичної роботи з педагогічними кадрами. Звіт про роботу методичних об’єднань», 

- «Обговорення  нових  навчальних  програм  із  базових  дисциплін, підручників, рекомендацій  Міністерства  освіти  і  науки  України  щодо  викладання  предметів», 

- «Робота  з  обдарованими  учнями. Звіт  вчителів  про  науково-дослідницьку  роботу  учнів  та  вчителів,  участь  у  творчих  конкурсах»  та інші.  

У навчальному  закладі  діють 7 методичних об’єднань, які очолюють досвідчені педагоги.  На засіданнях шкільних методичних об’єднань було розглянуто тематичні питання з методики освітнього процесу та підвищення педагогічної майстерності, система  підготовки  учнів  до  зовнішнього  незалежного  оцінювання, вивчення та розповсюдження елементів ефективного педагогічного досвіду, підготовки та результативності предметних олімпіад; обговорення роботи щодо впровадження науково-методичної проблеми закладу тощо. Члени шкільних методичних об’єднань проводили взаємовідвідування та обговорення уроків своїх колег. Форми проведення засідань МО  різноманітні: педагогічні ігри (дидактичні, виховні, ділові, рольові); моделювання педагогічних ситуацій; презентації методичних інноваційних розробок уроків, виховних заходів  тощо.   Такі форми сприяють залученню педагогів до пошуково-дослідницької методичної роботи, до проектної діяльності, розвитку уміння спілкуватися з колегами, учнями, батьками. 

Велике значення у методичній роботі Бериславського ЗПЗСО №3 мають методичні семінари-практикуми. Вони орієнтовані на забезпечення єдності теоретичної та практичної підготовки вчителів, стимулюють їх самоосвітню діяльність, інтеграцію у сферу педагогічних інновацій, аналіз власного досвіду.  У  2019-2020  навчальному  році  проведено  семінари-практикуми:

-          «Використання  тестових  технологій  під  час  підготовки  учнів  до  зовнішнього  незалежного  оцінювання»;

-         «Методи  та  технології  евристичного  навчання»;

-         Методика  ейдотехніки  та  її  використання  на  уроках  української  мови  та  літератури.

  Покращенню методичної роботи у закладі сприяють відкриті уроки та взаємовідвідування уроків, Тижні педагогічної майстерності, предметні декади, творчі звіти вчителів  тощо.

Протягом навчального року  на засіданнях педагогічної ради розглядалися питання:

-         Про  продовження  роботи  над  впровадженням  нових  Державних  стандартів  в  освітньому  процесі;

-         Про  організаційно-методичні  підходи щодо  реалізації ІІ  етапу науково-методичної  проблеми  «Створення  інноваційного  освітнього  простору  як  умова  всебічного  розвитку  учнів  та вдосконалення  професійної  майстерності  педагогів  в  умовах  Нової  української  школи»;

-         Про  виконання  завдань  районної  комплексної  програми  з  національно-патріотичного  виховання  «Дитина – громадянин – патріот  Батьківщини»  на  2016-2021 роки;

-         Найважливіші  питання  впровадження  нового  Закону  України  «Про  освіту»;

-         Індивідуальна  форма  навчання  в  умовах  Нової  української  школи;

-         Впровадження  інноваційних  технологій    як  один  із  компонентів  формування  активної  громадянської  позиції  особистості  в  умовах  Нової  української  школи;

-         Національно-патріотичне  виховання  як  систематична  та  цілеспрямована  діяльність  педагогічного  колективу по  формуванню  в  учнів  громадянської  свідомості  у  новому  вимірі.

                   

 Атестація педагогічних працівників

          Велику стимулюючу роль у професійному зростанні педкадрів відіграє атестація, яка сприяє моральному та матеріальному заохоченню педагогічних працівників, узагальненню та впровадженню досвіду кращих вчителів у практику навчання та виховання учнів. Атестація вчителя розглядається адміністрацією навчального закладу як вагомий елемент внутрішкільного контролю і крок до якісної освіти та здійснюється відповідно до нормативних документів.

Атестації педагогічних працівників 2019-2020 навчального року підлягало  18  вчителів. Адміністрація закладу детально вивчила систему роботи вчителів, які атестувалися в поточному навчальному році. Звіти вчителів про роботу над науково-методичною  проблемою заслуховувались на засіданнях педагогічних рад. Відповідно до річного плану роботи закладу видано накази про стан викладання та рівень навчальних  досягнень  учнів з предметів, які викладають дані вчителі. Рішенням атестаційної комісії  БЗПЗСО №3  присвоєно  І кваліфікаційну  категорію  Авраменку М.В.,  підтверджено І кваліфікаційну категорію вчителям Подосінніковій С.Г., Шершень Н.А., Руденко Г.М.

Рішенням районної атестаційної комісії відділу освіти, молоді  та  спорту  підтверджено вищу  кваліфікаційну  категорію  та  звання  «Учитель – методист» вчителям  Жакоміній Т.М., Матвєєнко Л.О.,  підтверджено  вищу  кваліфікаційну  категорію  та  присвоєно  звання  «Старший  учитель»  Пройдисвіт О.А., Мшанецькій Т.О.  та  Чубі Н.О.  За  результатами  атестації  присвоєно  вищу  кваліфівкаційну  категорію  вчителям  Кучеренко Н.П.,  Форостян О.В.,  Курпієвій Ю.А.

Повністю реалізований план курсової перепідготовки.

          Наслідком такої роботи  є   результативність участі школярів у районних предметних олімпіадах та конкурсах.  25 учнів  закладу стали призерами  та  переможцями   районних предметних олімпіад,  4 учні – призерами обласної олімпіади   Учні закладу є призерами  різноманітних  інтелектуальних  та   інтерактивних конкурсів: конкурс знавців української мови ім. П.Яцика , «Кенгуру» ,  «Колосок», «Бобер»,  «Левеня»   тощо.

З метою реалізації основних положень Концепції «Нова українська школа» в закладі освіти проведено заходи щодо модернізації роботи початкової школи:

·        пройдено курси підвищення кваліфікації вчителів початкових класів, заступника директора з навчально-виховної роботи для роботи в умовах Нової української школи;

·        учителі 1-4-их класів та заступник директора з навчально-виховної роботи пройшли дистанційний курс навчання на платформі EDERA;

·        питання впровадження основних положень Концепції НУШ обговорювалося на засіданнях Методичного об’єднання вчителів початкових класів, на яких було детально вивчено, проаналізовано та прийнято ряд рішень щодо організації освітньої діяльності в 1-2 класах НУШ («Організаційно-педагогічне і науково-методичне забезпечення нового змісту освіти у початкових класах за освітньою програмою НУШ», «Взаємовідвідування уроків у 1-2  класах», «Ранкові зустрічі», «Педагогіка партнерства», «Умови реалізації принципу наступності між дошкільною та початковою ланками освіти, щодо підготовки 5-річих дітей до школи»;

·        проведено класні батьківські збори в 1-2-их класах, на яких було розглянуто питання залучення батьків до освітнього процесу НУШ; адаптаційного періоду для учнів 1 класу Нової української школи;

Для створення належного освітнього простору було залучено кошти державного, місцевого, а також батьківського бюджетів. За кошти освітньої субвенції та місцевого бюджетів придбано меблі, техніку, дидактичний матеріал. За спонсорські кошти батьків облаштовано осередок відпочинку для учнів початкової школи.

Відповідно до наказу МОН України від 13.02.2018 рок № 137 «Про затвердження Примірного переліку засобів навчання та обладнання навчального і загального призначення для кабінетів початкової школи» класні кімнати 1-их класів укомплектовані шкільними меблями: наявні одномісні  парти, стільці, м’які меблі для відпочинку учнів, відкриті шафи для зберігання дидактичного матеріалу.

На виконання наказу МОН України від 23.03.2018 року №283 «Про затвердження Методичних рекомендацій щодо організації освітнього простору Нової української школи», у 1-их класах створено 8 осередків:

·        осередок навчально-пізнавальної діяльності з відповідними меблями;

·        змінні тематичні осередки, в яких розміщуються дошки, стенди, фліпчарт;

·        осередок для гри, оснащений настільними іграми, інвентарем для рухливих ігор, LEGO;

·        осередок творчої діяльності зі змінною виставкою дитячих робіт;

·        куточок живої природи;

·        осередок відпочинку з килимом для сидіння та гри , стільцями, пуфами;

·        дитяча класна бібліотечка;

·        осередок вчителя, оснащений столом, стільцем, ноутбуком, фабрикою друку, поличкою.

Освітній простір в 1 класі організовано таким чином, що учитель може спостерігати за діяльністю дітей в усіх осередках. Дизайн кабінету спрямований на розвиток дитини та мотивацію до навчання. Учні володіють інформацією про тему тижня, знають призначення осередків, вільно спілкуються, працюють в групах, парах. Для організації освітньої діяльності вчителі проводять ранкові зустрічі, використовують LEGO 6 цеглинок, учні забезпечені підручниками та зошитами.

 

 

                                  Навчальна діяльність учнів.

У закладі навчаються 655 учнів, маємо 26 класів: початкова ланка -9 класів, середня та старша ланка – 17 класів. Середня наповнюваність класів становить 25 учнів. Основною метою роботи школи є створення освітнього простору, який стимулює високу якість навчання і розвиток потенційних можливостей учнів. У закладі працюють класи за розвивальною програмою «Росток» (3-Б, 8-А) ,у початковій ланці  впроваджуються елементи технології розвитку винахідницьких завдань, програми Інтелект України  , працюють класи з поглибленим вивченням окремих предметів: математики (8-Б, 10-Б, 11), іноземної мови( 9-А, 11-Б).

У закладі 2 кабінети інформатики, 12 оснащені мультимедійнійним обладнанням. Треба віддати належне колективу школи, який докладає чимало сил і енергії, щоб в закладі не просто здійснювалося навчання, а опановувалися освітні технології, щоб навчальний процес був нерозривно пов'язаний з вихованням, а кожен вихованець закладу був  орієнтований на успіх.

На «відмінно» 2019-2020 н.р закінчили 97 учнів.  

В обласних предметних олімпіадах призерами стали 4 учні.

З метою забезпечення права учням на рівний доступ до навчання та відповідно рекомендацій інклюзивно-ресурсного центру Бериславської районної ради у закладі організовано роботу інклюзивних класів для дітей з особливими освітніми потребами. Таких класів у закладі – 5. Інклюзивною формою навчання охоплено 10 дітей. З ними працюють не тільки вчителі, а й асистенти вчителів, які відповідно рекомендацій ІРЦ адаптують або модифікують програмовий матеріал, допомагають у його засвоєнні, тісно співпрацюють з практичним психологом та батьками вихованці. Постійно проводяться педагогічні консиліуми за участю педагогічних працівників, батьків, представників ІРЦ, адміністрації закладу. У період карантину вони відбувалися на платформі ZOOM.

З метою виконання заходів, спрямованих на запобігання виникненню і поширенню коронавірусної хвороби COVID-19, у закладі з 12 березня в умовах карантину було організоване дистанційне навчання. На сайті школи було створено рубрику «Дистанційне навчання»,  навчальні заняття проводилися в програмі ZOOМ, на платформах На урок, Goog Classroom,  viber, gios, Мій клас, «Розумники» тощо. Педагоги самостійно проводили відеоуроки, активно використовували власну пошту для організації зворотного зв’язку з учнями та батьками.

                           

 

 

                            Охоплення учнів закладу  гарячим харчуванням

Аналізуючи роботу   щодо охоплення учнів гарячим харчуванням, слід зазначити, що заклад керується нормативно- правовими актами України, що регулюють питання стосовно харчування дітей. У 2019-2020 н.р. гарячим харчуванням було охоплено 192 учнів.

55 учнів харчувалися за державні кошти, а це учні пільгових категорій ( діти, позбавлені опіки та піклування, діти із малозабезпечених родин, та діти учасників АТО (при наявності посвідчення). 137 здобувачів освіти  - за батьківські кошти. Санітарний стан їдальні, обідньої зали, посуду та кухонного інвентарю в задовільному стані. Працівники їдальні дотримуються виконання норм харчування учнів. Контроль за якістю продуктів харчування здійснюй директор закладу, медична сестра, кухар. Цього року закладу виділено 364 тисячі бюджетних коштів на оновлення матеріально-технічної бази харчоблоку.

Виховна та позакласна робота

Виховна система закладу - це цілісна структура, яка сприяє успішній діяльності виховання. У закладі відбувається моральне становлення учнів, формування в них творчого мислення, відповідальності.

Пріоритетними напрямками виховної роботи є:

-         реалізація особистісно орієнтованого підходу в навчально- виховному процесі;

-    залучення учнівської молоді до національної та світової культури;

-         збереження морального та фізичного здоров’я підростаючого покоління;

-    виховання патріотизму, громадських якостей особистості;

-         забезпечення педагогічних умов для соціалізації школярів, виховання в них життєвої компетентності.

Для реалізації цих завдань  розроблений план виховної роботи навчального закладу та окремі плани, які були затверджені на засіданні методичної комісії класних керівників. Вони  охоплюють всі напрямки виховання: патріотичне, правове, моральне, художньо-естетичне, трудове, фізичне, екологічне, превентивне та включають у себе календарні, традиційні шкільні свята, заходи, конкурси, районні заходи щодо втілення національної програми «Діти України», Програми «Основні орієнтири виховання учнів 1-11 класів загальноосвітніх навчальних закладів», «Комплексної програми профілактики злочинності і бездоглядності», «Програми профілактики ВІЛ-інфекції», «Національної програми відродження та розвитку українського козацтва», заходи щодо зміцнення моральності та утвердження здорового способу життя та ін.

Активним у житті закладу  було учнівське самоврядування. Еффективно діє Молодіжний центр, роботою якого керує Рада старшокласників. При Молодіжному центрі створено сім комісій: навчальна, дисципліни та порядку, правова, інформаційна, культури та відпочинку, соціального захисту, туризму та спорту, які  працювали відповідно планів роботи на рік та з урахуванням завдань, визначених планом роботи закладу Навіть у період дистанційного навчання у період  карантинних заходів  Рада старшокласників виступала ініціатором багатьох онлайн-заходів, фестивалів, акцій, співпрацювали з міською радою, службою у справах дітей, дитячим садочком тощо.За ініціативи Ради старшокласників наш заклад став активним учасником Всеукраїнського проєкту «Відкривай Україну». Здобувачі освіти  стали переможцями обласних конкурсів юних фотоаматорів, «Україна – це ми», команда ДЮП-3, посіла ІІ місце у обласному фестивалі юних рятівників,  каманда закладу «New energe»  перемогла  в обласному фестивалі-конкурсі «Молодь обирає здоров’я» та стала дипломантом ІХ Всеукраїнського фестивалю-конкурсу «Молодь обирає здоров’я», що проходив у вересні місяці у місті Київ.    Маємо ІІІ місце у обласному заочному конкурсі «Космос. Людина. Духовність», ІІ місце у обласному огляді соціальних проєктів, присвячених 75-річчю перемоги над нацизмом у Другій світовій війні у номінації «Згадаймо всіх поіменно». Вихованці хореографічного гуртка «Іскорка» посіли І місце у районному фестивалі хореографічного мистецтва «На крилах танцю», а вихованці вокальної студій стали призерами та перможцями у районному вокальному фестивалі «Голос діти». Вихованці театрального гуртка «МИ» посіли І місце у районному етапі конкурсу майстрів художнього читання «Наша земля – Україна». На рахунку перемоги у спортивних змаганнях «Старти надій», «Задоринка», «Шкіряний м’яч», Cool Games тощо.  

Соціальний захист.

Соціальна підтримка дітей пільгових категорій, що навчаються у закладі, проводиться згідно з діючим законодавством. На початок навчального року були підготовлені списки учнів пільгових категорій. Кількість дітей у них становить:

позбавлених батьківського піклування - 11

                                              •діти - інваліди - 9

   чорнобильців - 3

    • малозабезпечених - 5

• з неповних сімей - 55

   багатодітних - 50

   сироти-2

   батьки які працюють за межами міста - 15

   діти учасників АТО-22

   внутрішньо переміщених

   діти, які опинилися в складних життєвих обставинах - 3

Ці діти постійно перебувають у центрі уваги адміністрації школи,  класного керівника, соціального педагога та практичного психолога. Для них   організовувались екскурсії, забезпечувалася участь у новорічних заходах з подарунками, подарунки до Нового року та Різдва,   На жаль, у звязку з епідемічною ситуацією,  ми не змогли забезпечити їм відпочинок у пришкільному таборі, дитячих оздоровчих таборах, позаміському дитячому закладі оздоровлення та відпочинку “Старт” Бериславської районної комплексної дитячо-юнацької спортивної школи ім.В.К.Сергеєва.  

Співпраця з батьками.

Виховання учня в школі і сім’ї - щоденний нерозривний процес. Тому педагогічний колектив працює у тісній співпраці з батьківським колективом з метою створення найсприятливіших умов для самореалізації та розвитку школяра. Батьки є соціальним замовником школи, а тому беруть активну участь у навчально- виховному процесі. Вони є учасниками позакласних заходів, пов’язаних з професіями, світом захоплень, родинними святами, різноманітними екскурсіями.

Класні керівники тісно співпрацюють з сім’ями своїх вихованців: відвідують дитину вдома, спілкуються з родиною. Свої спостереження заносять до щоденника психолого-педагогічних спостережень.

Однією з традиційних форм роботи з батьками у закладі  є батьківський педвсеобуч, у роботі якого приймають участь не тільки батьки і педагоги школи, а й працівники служби у справах дітей районної державної адміністрації, центральної районної лікарні, кримінальної міліції у справах дітей тощо.

Тематика лекцій підбирається з врахуванням вікових особливостей дітей. У проведенні лекторіїв бере участь адміністрація школи, класні керівники.

Практичний психолог Горохова І. Л.  проводить для батьків семінари-практикуми «Школа батьківської майстерності»,  практичні семінари для батьків майбутніх першокласників, багато уваги приділяє корекціійній роботі з батьками та учнями закладу, працює з батьками та дітьми з особливими освітніми потребами

Працює Рада школи, яка приймає активну участь у вирішенні багатьох   проблем закладу.

Збереження і зміцнення здоров’я учнів та працівників. Медичне обслуговування учнів та працівників закладу  організовано відповідно до нормативно-правової бази. Для якісного медичного забезпечення учнів та вчителів у закладі обладнаний медичний кабінет. Працює кваліфікована медична сестра – Котляр О.В.. Щорічно діти проходять обширне медичне обстеження спеціалістами. Відповідно до результатів медичного огляду дітей, на підставі довідок лікувальної установи у школі формуються уточнені списки учнів підготовчої, основної групи та групи звільнених від занять фізичною культурою на навчальний рік. Відповідно цих списків видається наказ по школі.

Щорічно працівників проходять поглиблений медичний огляд у серпні за графіком кабінету профогляду медичної установи. Працівники їдальні проходять медичні огляди два рази на рік. Огляди відбуваються за рахунок держбюджету. Проходження медичного огляду фіксується в санітарних книжках установленого зразка, які реєструються і зберігаються у кабінеті медичної сестри.

Важливим аспектом збереження здоров’я здобувачів освіти є створення умов для раціонального харчування дітей протягом перебування у школі. Організація харчування учнів закладу регламентується законами України «Про освіту» (ст. 25), «Про загальну середню освіту» (ст..22), «Про охорону дитинства» (ст. 5), Постановою Кабінету Міністрів України від «Про затвердження норм харчування у навчальних та оздоровчих закладах», іншими нормативними документами.

Цікавими оздоровчими заходами у школі є проведення традиційного Дня здоров’я, шкільної спартакіади, бесіди з лікарями, показ відеофільмів про шкоду куріння, наркотиків, алкоголю, виступи шкільної медсестри на годинах спілкування. У планах виховної роботи кожного класного керівника є розділ «Заходи по збереженню життя і здоров’я дітей», де запланована певна робота оздоровчого характеру з класом.

 

Стан охорони праці та безпеки життєдіяльності

Робота з охорони праці, безпеки життєдіяльності, виробничої санітарії, профілактики травматизму дітей у побуті та під час навчально-виховного процесу визначається у діяльності педколективу як одна із пріоритетних і проводиться відповідно до Законів України «Про охорону праці», «Про дорожній рух», «Про пожежну безпеку»,

Державних санітарних правил і норм улаштування, утримання загальноосвітніх навчальних закладів та організацій навчально-виховного процесу, та інших численних нормативних актів, які регламентують роботу школи з цих питань. Стан цієї роботи знаходиться під постійним контролем адміністрації школи. Наказом по школі призначається відповідальний за організацію роботи з охорони праці та безпеки життєдіяльності у закладі, створено службу з охорони праці, сплановані заходи

На початку навчального року, напередодні канікул та святкових днів проводяться інструктажі з безпеки життєдіяльності серед учнів, відпрацьована програма вступного інструктажу. Регулярно відбуваються цільові інструктажі з дітьми перед екскурсіями, походами, спортивними змаганнями. У школі в наявності необхідні журнали з реєстрації всіх видів інструктажів з питань охорони праці. Кожна класна кімната, кабінет має необхідний перелік документації з питань безпеки життєдіяльності. Також у приміщеннях закладу розміщено   стенди по безпечній поведінці. Питання охорони праці та попередження травматизму неодноразово обговорювалися на нарадах при директорові. Зазначено, що грубих порушень не було і робота на достатньому рівні, але є ряд недоліків, над усуненням яких проведена робота. Стоїть завдання до початку нового навчального року по можливості усунути недоліки актів та приписів відповідних структур.

Вивчаючи стан травматизму серед учнів, можна відмітити, що в навчальному закладі здійснюється належна робота щодо попередження нещасних випадків, створення безпечних умов навчання. В цьому навчальному році зафіксований 1 випадок травматизму серед вихованців.

Фінансово-господарська діяльність

Будівлі Бериславськогозакладу повної загальної середньої освіти №3   мають свою специфіку. Триповерховий корпус побудовано (за різними даними у1885, 1900, 1905 році), а двоповерховий - введений у експлуатацію 1957 році. Адміністрація закладу разом з колективом, батьківською громадскістю постійно працює над удосконаленням матеріально-технічної бази, підтриманні її у робочому стані Фінансування потреб школи проводиться КУ «Бериславський районний центр по обслуговуванню закладів освіти». Протягом навчального року систематично здійснювалася виплата заробітної плати.

 Велику турботу і підтримку відчуваємо від Бериславської районної ради, районної державної адміністрації, Херсонського обласного управління освіти, районного відділу освіти. У 2019-2020 навчальному році за бюджетні кошти було проведено капітальний ремонт холу, виділені кошти на придбання нового обладнання на харчоблок (364 тисячі гривень), придбано сучасне мультимедійне обладнання, навчальні матеріали та ноутбуки для учнів для 2-х кабінетів математики, кабінету географії, біології. З обласного бюджету отримали 26 ноутбуків для кабінетів інформатики.

 

Покращення матеріально-технічної бази

Кошти

Вид бюджету

Матеріали для поточного ремонту ресурсної кімнати

30000.00

районний

Придбання засобів творчого розвитку для ресурсної кімнати

26035.91

Освітня субвенція

Придбання розвиваючої літератури

для ресурсної кімнати

8522.68

Освітня субвенція

Придбання засобів для пристосування до побуту

для ресурсної кімнати

9412.20

Освітня субвенція

Придбання канцтоварів для ресурсної кімнати

2047.50

Освітня субвенція

Придбання комп’ютерної техніки для ресурсної кімнати

47846.60

Освітня субвенція

Придбання засобів навчання

18032.00

Освітня субвенція

Придбання меблів для оснащення ресурсної кімнати

86000.00

Освітня субвенція

Придбання кабінетів : географії-1

Математика-2 , інформатика-2, біологія-1

 

 

118110.00

409223.00

407628.00

48000.00

Державний бюджет

Придбання мультимедійного обладнання для НУШ

30000.00

Районний бюджет

Придбання меблів для НУШ

67200.00

Освітня субвенція

Придбання засобів навчання для НУШ

33712.00

Освітня субвенція

Придбання спортивного інвентаря

6025.00

Фонд Кличко

Придбання лавок

25000.00

Районний бюджет

Проведення робіт по підключенню до мережі Інтернет та монтаж локальної мережі

48517.00

Державний бюджет

Проведення капітального ремонту холу

372211.71

Державний бюджет

Придбання шкільних дошок

15000.00

Районний бюджет

Придбання медикаментів

4110.00

Районний бюджет

Придбання запчастин до шкільного автобуса

2500.00

Районний бюджет

Придбання вогнегасників

2750.00

Районний бюджет

Кошти від оренди приміщення

14190.00

 

Придбання господарських та канцелярських товарів

14190.00

Оренда приміщення

 Говорячи  про позитивну динаміку розвитку закладу, не можу не звернути увагу на ті проблеми, які існують і потребують обов’язкового вирішення. В першу чергу, потрібен капітальний ремонт шкільного подвір’я у двоповерховому корпусі, заміна вимощення навколо триповерхового корпусу, проведення ремонтних робіт зовнішніх стін закладу, в першу чергу – триповерхового корпусу, демонтаж горючого покриття панелей на шляхах евакуації та проведення робіт по відновленню стін у коридорах, ремонт стелі на третьому поверсі триповерхового корпусу.

                                  Управлінська діяльність.

У 2019-2020 навчальному році управління закладом було спрямовано на здійснення державної політики у галузі  освіти, збереження кількісних і якісних параметрів мережі, створення належних умов для навчання та виховання здобувачів освіти, удосконалення змісту освітнього процесу, впровадження новітніх освітніх технологій навчання, всебічний розвиток учнів.

         Управління закладом здійснювалось згідно річного плану роботи закладу, плану внутрішкільного контролю та календарних планів вчителів-предметників, планів виховної роботи класних керівників. Така система планування, що відпрацьована у закладі  і заснована на взаємодії всіх ланок, підрозділів та учасників освітнього процесу, забезпечує координацію їх діяльності, єдність вимог, контролю та взаємоконтролю в процесі роботи, сприяє досягненню ефективності та вдосконаленню освітнього процесу й забезпечує планомірний розвиток закладу.

        У  навчальному  закладі в наявності усі нормативно-правові документи, що регламентують діяльність загальноосвітнього навчального закладу. Маємо підключення до швидкісної мережі Інтернет. Активно використовуємо у своїй роботі матеріали сайтів Міністерства освіти і науки України,  відділу освіти районної державної адміністрації, Херсонської академії неперервної освіти, тощо. Це дає можливість оперативно й мобільно користуватися достовірною інформацією вчителям і адміністрації школи, вчасно знайомитися з новими документами та їх проєктами. Активно працює сайт Бериславського закладу повної загальної середньої освіти №3, який став особливо дієвий під час організації дистанційного навчання у зв»язку з карантином, пов»язаним із розповсюдження коронавірусної хвороби з березня 2020 року.

Як директор закладу, у своїй діяльності протягом звітного періоду, я керувалась Статутом школи, Правилами внутрішнього трудового розпорядку, посадовими обов’язками директора закладу, законодавством України, іншими нормативними актами, що регламентують роботу керівника загальноосвітнього навчального закладу.

Управління закладом  здійснюється згідно річного плану роботи, плану внутрішкільного контролю та календарних планів вчителів-предметників і планів виховної роботи класних керівників. Така система планування, що відпрацьована у школі і заснована на взаємодії всіх ланок, підрозділів та учасників освітнього процесу, забезпечує координацію їх діяльності, єдність вимог, контролю та взаємоконтролю в процесі роботи, сприяє досягненню ефективності та вдосконаленню освітнього процесу й забезпечує планомірний розвиток закладу.

У закладі в наявності усі нормативно-правові документи, що регламентують діяльність загальноосвітнього навчального закладу. Школа підключена до мережі Інтернет, а це дає можливість користуватися матеріалами сайтів Міністерства освіти і науки України, обласного управління освіти, відділу освіти, молоді та спорту районної державної адміністрації, сайтами Академії неперервної освіти, іншими закладами освіти, , що дає можливість оперативно й мобільно користуватися достовірною інформацією вчителям і адміністрації школи, вчасно знайомитися з новими документами та навіть, їх проектами.

         Контроль - це важлива, складова та об’єктивно необхідна функція управління. У школі ефективність здійснення контролю зумовлює якість реальних і подальше прогнозування бажаних показників розвитку закладу освіти, його освітнього процесу та діяльності всього шкільного колективу. Контроль дозволяє тримати в полі зору управління найважливіші питання роботи закладу, своєчасно реагувати на відхилення від норми та на негативні явища, знаходити невикористані резерви, підтримувати оптимально трудову атмосферу в колективі. У школі адміністрацією використовується багато різних форм контролю за станом освітнього процесу і, в першу чергу, такі як стан реалізації нових Державних стандартів, впровадження Нової Української школи,  виконання освітніх планів та програм, перевірка класних журналів, щоденників поведінки, тощо. Під час здійснення внутрішнього контролю за рівнем викладання навчальних предметів заступниками директора школи з навчально -виховної роботи Калнауз О.Ю. та Родіоновою І.В. використовуються діагностичні картки аналізу та вивчення стану викладання предметів з використанням комп’ютера. Аналіз результатів внутрішньошкільного контролю знаходить відображення у рішеннях педагогічної ради школи, в протоколах нарад при директорові, відповідних довідках, на підставі яких складаються накази по навчальному закладу. Крім контролю за рівнем знань та навчальних досягнень учнів проводяться систематичні дослідження стану відвідування занять та стану навчальної дисципліни. За результатами моніторингу адміністрація закладу приймає певні управлінські рішення щодо конкретних учителів та здобувачів освіти.

       Враховуючи сучасні вимоги, стиль керівництва Бериславського закладу повної загальної середньої освіти №3 - демократичний, так як більшість рішень приймаються колегіально з урахуванням інтересів справи, створюється такий мікроклімат, коли успіхи кожного сприймаються позитивно, ініціатива й самостійність підтримується, повноваження делегуються. Директор школи у роботі з працівниками дотримується партнерського стилю керівництва. Проблеми обговорюються й виробляються різні варіанти рішення, з них обирається найбільш оптимальний, затверджується і в подальшому здійснюється. Основними формами спілкування є наради, індивідуальні бесіди, інформування. Контроль здійснюється не заради пошуку винних, а заради позитивного кінцевого результату. На моє переконання, завдяки такому стилю керівництва у школі   позитивний настрій, хвилювання за спільну справу, наявний творчий підхід до вирішення справ; ставлення до людей - шанобливе, вимогливість поєднується із справедливістю, спілкування ввічливе, поважливе . У зв'язку з цим я надаю колегам більше самостійності, відповідної їхній кваліфікації і характеру роботи, створюю необхідні умови для самореалізації. У кожному зі своїх підлеглих бачу, насамперед, особистість у всьому розмаїтті її людських якостей і властивостей. Таких якостей у адміністративній роботі вимагаю не тільки від себе, а й від своїх заступників.

 

 

 

 

 Директор Бериславського закладу

повної загальної середньої освіти №3                      О. ДЄРЯБІНА