ЗАТВЕРДЖЕНО

на  засіданні педагогічної  ради

Бериславського закладу повної 

загальної середньої освіти  №3

                                                                           від  31.08.2020 р.  № 3

 

Освітня програма

для учнів 4-х класів Бериславського

закладу повної загальної середньої освіти №3

Освітня  програма  для учнів 4 класів Бериславського   закладу повної загальної середньої освіти №3  розроблена на виконання Закону України «Про освіту» та постанови Кабінету Міністрів України від 20 квітня 2011 року № 462 «Про затвердження Державного стандарту початкової загальної освіти».

Освітня програма окреслює рекомендовані підходи до планування й організації закладом освіти єдиного комплексу освітніх компонентів для досягнення учнями обов’язкових результатів навчання, визначених Державним стандартом початкової загальної освіти.

Загальний обсяг навчального навантаження для учнів 4-х класів складає: 875 годин/навчальний рік.

         Детальний розподіл навчального навантаження на тиждень окреслено у навчальних планах школи.

         Програма визначає загальний обсяг навчального навантаження на тиждень,  забезпечує взаємозв’язки окремих предметів, курсів за вибором,  їх інтеграцію  та логічну послідовність:     

для  4-Б, 4-В класів розроблена на виконання   постанови Кабінету Міністрів України від 20 квітня 2011 року № 462 «Про затвердження Державного стандарту початкової загальної освіти» відповідно  до Типової освітньої програми закладів загальної середньої освіти І ступеня (наказ Міністерства освіти і науки  України від 20.04.2018 № 407)  з української мовою навчання  з вивченням мови національної меншини.

Освітню програму укладено за такими освітніми галузями:

Мова і література

Суспільствознавство

Мистецтво

Математика

Природознавство

Технології

Здоров’я і фізична культура

Освітня галузь "Мови і літератури" з урахуванням вікових особливостей учнів у навчальних планах реалізується         через окремі предмети "Українська мова (мова і читання)", "Мова корінного народу, національної меншини (мова і читання)", "Іноземна мова".

Освітні галузі "Математика", "Природознавство" реалізуються через однойменні окремі предмети, відповідно, - "Математика", "Природознавство".

Освітня галузь "Суспільствознавство" реалізується предметом "Я у світі".

Освітня галузь "Здоров'я і фізична культура" реалізується окремими предметами "Основи здоров'я" та "Фізична культура".

Освітня галузь "Технології" реалізується через окремі предмети "Трудове навчання" та "Інформатика".

Освітня галузь "Мистецтво" реалізується окремими предметами "Образотворче мистецтво" і "Музичне мистецтво"

 

Навчальні предмети

Кількість годин на тиждень у класах

4-Б

4-В

Інваріантна складова

Українська мова

7

7

Мова корінного народу, національної меншини (російська мова)

2

2

Іноземна мова (англійська)

2

2

Математика

4

4

Природознавство

2

2

Я у світі

1

1

Музичне мистецтво

0,5

0,5

Образотворче мистецтво

0,5

0,5

Трудове навчання

1

1

Інформатика

1

1

Основи здоров'я

1

1

Фізична культура

3

3

Усього

22+3

22+3

Гранично допустиме тижневе навчальне навантаження на учня

23

23

Сумарна кількість навчальних годин, що фінансується з бюджету (без урахування поділу класів на групи)

25

25

 

для 3-А класу розроблена на виконання   постанови Кабінету Міністрів України від 20 квітня 2011 року № 462 «Про затвердження Державного стандарту початкової загальної освіти» відповідно  до Типових навчальних планів початкової школи з українською мовою навчання (наказ Міністерства освіти і науки  України від 06.08.2014 № 905) 

Освітня галузь "Мови і літератури" з урахуванням вікових особливостей учнів у навчальному плані реалізується через окремі предмети "Українська мова (мова і читання)", "Іноземна мова".

Освітня галузь "Математика" реалізується через предмет "Математика",

Освітні галузі "Природознавство", "Суспільствознавство" реалізуються предметом "Навколишній світ".

Освітня галузь "Здоров'я і фізична культура" реалізується окремими предметами "Основи здоров'я" та "Фізична культура".

Освітня галузь "Технології" реалізується через окремі предмети "Трудове навчання" та "Інформатика".

Освітня галузь "Мистецтво" реалізується окремими предметами "Образотворче мистецтво" і "Музичне мистецтво"

Навчальні предмети

Кількість годин на тиждень у класі

              3-А

Інваріантна складова

Українська мова

               7

Іноземна мова (англійська)

               2

Математика

               5

Навколишній світ

               3

Музичне мистецтво

               1

Образотворче мистецтво

               1

Трудове навчання

               1

Інформатика

               1

Основи здоров'я

               1

Фізична культура

               3

Усього

22+3

Гранично допустиме тижневе навчальне навантаження на учня

              23

Сумарна кількість навчальних годин, що фінансується з бюджету (без урахування поділу класів на групи)

              25

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Освітня програма має корекційно-розвивальний складник для осіб з особливими освітніми потребами. У 2020 - 2021 навчальному році згідно з рішенням педагогічної ради від 18.08.2020 р. (протокол №1) на підставі постанови Кабінету Міністрів України від 09.08.2017 р. № 578 «Про внесення змін до порядку організацій інклюзивного навчання в загальноосвітніх навчальних закладах» працюватиме клас з інклюзивною формою навчання (4В кл.).     

      Поділ  класів  на  групи  при  вивченні  української  та  англійської мов, інформатики здійснюється  відповідно  до  наказу  Міністерства  освіти і науки України  від  20.02.2002 р. №128 «Про  затвердження  Нормативів  наповнюваності  груп  дошкільних  навчальних  закладів  (ясел-садків) компенсуючого  типу, класів  спеціальних  загальноосвітніх шкіл (шкіл-інтернатів), груп  продовженого  дня і  виховних  груп загальноосвітніх  навчальних  закладів  усіх типів  та  Порядку поділу  класів  на  групи при  вивченні  окремих предметів  у  загальноосвітніх навчальних  закладах» , зареєстрованого  в  Міністерстві  юстиції  України  від  6  березня  2002 року  за  №229/6517 (зі  змінами)

При визначенні гранично допустимого навантаження учнів ураховані санітарно-гігієнічні норми та нормативну тривалість уроків у 4 класах – 40 хвилин.

Відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 20 квітня 2011 року № 462 «Про затвердження Державного стандарту початкової загальної освіти» години фізичної культури не враховуються при визначенні гранично допустимого навантаження учнів.

Збереження здоров’я дітей належить до головних завдань школи. Тому формування навичок здорового способу життя та безпечної поведінки здійснюється не лише в рамках предметів "Фізична культура" та "Основи здоров'я", а інтегрується у змісті всіх предметів інваріантної та варіативної складових навчальних планів.

Навчальні плани зорієнтовані на роботу початкової школи за 5-денним навчальними тижнем.

          У  2020 – 2021  навчальному  році відповідно  до  санітарно-епідеміологічної  ситуації  робота  навчального  закладу  буде  організована за   очною,  дистанційною  або  змішаною  формою  організації  освітнього процесу.

       Навчальні заняття організовуються за семестровою системою.

Очікувані результати навчання здобувачів освіти.

Відповідно до мети та загальних цілей, окреслених у Державному стандарті, визначено завдання, які має реалізувати вчитель у рамках кожної освітньої галузі. Результати навчання повинні робити внесок у формування ключових компетентностей учнів.

Такі ключові компетентності, як уміння вчитися, ініціативність і підприємливість, екологічна грамотність і здоровий спосіб життя, соціальна та громадянська компетентності можуть формуватися відразу засобами усіх предметів. Виокремлення в навчальних програмах таких наскрізних ліній ключових компетентностей як «Екологічна безпека й сталий розвиток», «Громадянська відповідальність», «Здоров’я і безпека», «Підприємливість і фінансова грамотність» спрямоване на формування в учнів здатності застосовувати знання й уміння у реальних життєвих ситуаціях.

Необхідною умовою формування компетентностей є діяльнісна спрямованість навчання, яка передбачає постійне включення учнів до різних видів педагогічно доцільної активної навчально-пізнавальної діяльності, а також практична його спрямованість. Доцільно, де це можливо, не лише показувати виникнення факту із практичної ситуації, а й по можливості перевіряти його на практиці й встановлювати причинно-наслідкові зв’язки. Формуванню ключових компетентностей сприяє встановлення та реалізація в освітньому процесі міжпредметних і внутрішньопредметних зв’язків, а саме: змістово-інформаційних, операційно-діяльнісних і організаційно-методичних, їх використання посилює пізнавальний інтерес учнів до навчання і підвищує рівень їхньої загальної культури, створює умови для систематизації навчального матеріалу і формування наукового світогляду. Учні набувають досвіду застосування знань на практиці та перенесення їх в нові ситуації.

Форми організації освітнього процесу. Основними формами організації освітнього процесу є різні типи уроку, екскурсії, віртуальні подорожі, спектаклі, квести, які вчитель організує у межах уроку або в позаурочний час.

Форми організації освітнього процесу можуть уточнюватись та розширюватись у змісті окремих предметів за умови виконання державних вимог Державного стандарту та окремих предметів протягом навчального року.

Вибір форм і методів навчання вчитель визначає самостійно, враховуючи конкретні умови роботи, забезпечуючи водночас досягнення конкретних очікуваних результатів, зазначених у навчальних програмах окремих предметів.

Опис та інструменти системи внутрішнього забезпечення

якості освіти

Система внутрішнього забезпечення якості складається з наступних компонентів:

-  кадрове забезпечення освітньої діяльності: викладання навчальних предметів у закладі повністю забезпечене кваліфікованими фахівцями, з яких:

• Вища – 3

• Перша – 1

• Учитель-методист – 2

-  навчально-методичне забезпечення освітньої діяльності – Державний стандарт, навчальні програми, підручники, які мають гриф МОН.

-  матеріально-технічне забезпечення освітньої діяльності – за кожним класом закріплено окремий кабінет, оснащений меблями, дидактичним матеріалом, для проведення уроків інформатики учні можуть використовувати можливості кабінету інфоратики; проведення уроків фізичної культури здійснюється у спортивних залах закладу;

-   якість проведення навчальних занять - за якісне і вчасне проведення навчальних занять учителі несуть персональну відповідальність;

-  моніторинг досягнення учнями результатів навчання (компетентностей) проводиться згідно вимог навчальних програм та обліковується у класному журналі, крім того заступником директора здійснюється загальношкільний моніторинг.

      Завдання системи внутрішнього забезпечення якості освіти:

-  оновлення методичної бази освітньої діяльності;

-              контроль за виконанням навчальних планів та освітньої програми, якістю знань, умінь і навичок учнів, розробка рекомендацій щодо їх покращення;

-      моніторинг та оптимізація соціально-психологічного середовища закладу освіти;

-  створення необхідних умов для підвищення фахового кваліфікаційного рівня педагогічних працівників.

Випускник початкових класів має знання, уміння та навички, передбачені стандартом початкової освіти. Він упевнений у собі, старанний, працелюбний, самостійний, дисциплінований, вмотивований на досягнення успіху, вміє слухати і чути, критично мислити і має почуття самоконтролю, навички навчальної діяльності, культуру поведінки і мови, основи особистої гігієни і здорового способу життя.