Рекомендації батькам

щодо підготовки домашніх завдань

1. Намагайтеся створити умови, які полегшують навчання дитини:
- побутові ( повноцінне харчування, режим, спокійний сон, затишна атмосфера, зручне місце для занять);
- емоційні ( демонструйте віру в дитину, не втрачайте надії на успіх, виявляйте терпіння, не ображайте в разі невдач);
- культурні (забезпечте дитину довідниками, словниками, посібниками, атласами, книгами зі шкільної програми; разом дивіться навчально-пізнавальні програми, обговорюйте побачене).

2. Слухайте свою дитину: нехай вона читає вголос, переказує те, що треба запам’ятати, перевіряйте знання за питаннями в підручнику.

3. Регулярно ознайомлюйтеся з розкладом уроків, факультативів, гуртків, додаткових занять для контролю й надання можливої допомоги.

4. Діліться з дітьми знаннями з галузі, в якій маєте успіх.

5. Пам’ятайте, що в центрі уваги батьків повинна бути не оцінка, а знання, навіть якщо ними не можна скористатися сьогодні. Тому думайте про майбутнє й пояснюйте дітям, де й коли ці знання стануть у пригоді.

6. Не залишайте без уваги вільний час дитини. Не порівнюйте її успіхи з успіхами інших.

7. Пам’ятайте, що, за науково обгрунтованими нормами, над виконанням усіх домашніх завдань учні 5-6 класів повинні працювати до 2,5 годин, 7-8 класів - до 3 годин, 8-9 класів – до 4 годин.

8. Створюйте традиції й ритуали родини, які стимулюватимуть навчальну активність дітей. Використовуйте позитивний досвід ваших батьків і знайомих.

 

 

Інформація для батьків

У соцмережах виявлені небезпечні групи, в яких дітей доводять до самогубства: як розпізнати – повідомляє Департамент Кіберполіції

                У соцмережах з’явилися групи, в яких кваліфіковані психологи доводять дітей до самогубства. Відомо, що фанати таких спільнот називають себе китами, тому що тварини асоціюються у них зі свободою. Ці кити можуть літати, і цим, можливо, пояснюється те, що даний вид ссавців - один з небагатьох, представники якого добровільно можуть звести рахунки з життям зводять рахунки з життям. Тому у всіх шанувальників «моря китів» і «тихих будинків» на особистих сторінках зображені відео або малюнки з літаючими китами. Нелюди, що організували цю систему, працюють наступним чином. Адміністратор групи схиляє дитину до виконання завдань (квестів), причому практично всі завдання передбачають нанесення дитині каліцтв або заподіяння болю. Всі ці «квести» в обов’язковому порядку знімаються на відео. Коли адміністратор групи впевнений в тому, що дитина готова до самогубства, створюється аудіо з музикою, в якому дитина виступає в головній ролі, та оговорюються усі її проблеми, які вона озвучила «провіднику». Єдиний вихід із усіх проблем, який озвучується в цьому «творі», - вчинити самогубство. Перед цим дитина слухає аудіозапис, та робить останній крок. Відеозаписи, в подальшому, продаються в мережі Інтернет, або в Darknet. Також відомо, що для того, щоб вступити в такі групи, потрібно: 1) надати заявку для вступу до неї та написати певний текст у себе на сторінці. 2) Якщо адміністрація групи затвердить кандидатуру, то буде проведено невеличке психологічне вивчення особи та її готовності до самогубства через спілкування в приватному чаті. 3) Наступне повідомлення буде із завданням (опис завдання, та час який надається на його виконання). Виконання кожного завдання, потрібно фіксувати на фото або відео. На кожне завдання надається обмежений час. Якщо учасник не встигає його виконати, то його виключають з групи. 4) Всього надається 50 завдань («квестів») (у фейкових спільнотах - від 13 до 50 «квестів», це залежить від адміністратора). 5) Фінальне завдання – покінчити життя самогубством, та зафіксувати момент смерті на камеру в режимі online.

У зв’язку з цим, батькам для того, щоб не допустити потрапляння дітей у такі групи, рекомендується приділяти більшу увагу психологічному стану дитини та:

1) Перевіряти шкіряні покриви дитини на наявність пошкоджень та, в разі їх виявлення, з’ясовувати обставини, за яких вони з’явилися. Особливу увагу звертати на пошкодження різного роду в формі кита.

2) Перевіряти акаунти дитини в соціальних мережах, та групи до яких входить акаунт. Перевіряти вміст спілкування в приватних чатах.

 3) Звертати увагу на коло спілкування дитини.

4) Намагатися зайняти вільний час дитини спортивними або культурними секціями.

5) Обов’язково контролювати те, які фото  та відеофайли знаходяться в гаджетах дитини.

6) Встановлювати функцію «батьківський контроль» на всіх гаджетах дитини.

Департаментом кіберполіції була виявлена одна з таких груп до якої входить 209 користувачів з України.

 При виявленні таких груп самостійно, просимо негайно повідомляти до кіберполіції (https://www.cybercrime.gov.ua (цілодобово), телефон гарячої лінії (044) 374-37-21 (з 8:45 до 19:30 в робочі дні)) та до адміністрації соцмережі у якій було виявлено групу.

            Джерело: https://www.cybercrime.gov.ua/16-novosti/185-uvaga-batki-sujitsidalna-grupa#news

            © Сайт Департаменту Кіберполіції України - https://www.cybercrime.gov.ua
Департамент Кіберполіції України.

            Водночас дитячий психолог Світлана Ройз наголошує, що до будь-якої інформації щодо діяльності цих груп варто ставитися зважено, навіть якщо вона надходить із офіційних джерел. Зокрема, це - вже п'ята хвиля зростання популярності подібних груп від 2010-го року. Психолог також закликає батьків не піддаватися паніці. 

«Групи самогубць»: психологи радять не панікувати

            Найперша причина чому дитина «влазить» в цю гру – це потреба у спілкуванні, довірі, розумінні, увазі від батьків. Тобто вона почуває себе не комфортно у сім`ї. Тоді починає шукати спосіб самореалізації і хоче самостверджуватися. Наприклад, у дитини є проблеми в школі, її не розуміють однокласники, мало з ними спілкується, вона не задіяна в позашкільних гуртках, а батьки зайняті своїми справами.

            У соціальних мережах вони шукають собі подібних. В чому особливість таких груп – ці діти гуртуються між собою. І те, що вони вирізають в себе на руці – це спосіб самоствердження.

            Нині інформаційним простором «гуляє» думка, що цими групами керують професійні, кваліфіковані психологи.

            У  деяких моментах застосований психологічний аналіз. Адже до дівчаток застосовується більш емоційний підхід, бо вони дуже чутливі. До хлопчиків застосовується поведінковий момент, тобто: «а ти не можеш довести всім іншим?»

            Одне із завдань полягає в тому, що дитина прокинулась о 4:20 і повідомляла зв`язківцю, що вона робить. Цей час обрали не просто, адже саме тоді діти не усвідомлюють чи це сон, чи реальність. В цей час людина найменш адекватно оцінює свої дії.  І так само, коли дитина долучається до групи, у неї цікавляться її віком, де вона живе, чим цікавиться, які в неї проблеми.

            Не потрібно піднімати паніку, адже можна зробити гірше.

            Не потрібно зараз закатувати рукава дітям і перевіряти чи в них є кити на руках, заглядати в їхні зошити, книжки. Це викличе додаткову хвилю обурення і паніки. І може спровокувати дітей, навіть які не сидять в тих групах. Потрібно звертати більше уваги на поведінку дитини, чи вона змінилася.

            Раніше дитина добре почувалася на всіх уроках, а зараз вона сидить і засинає. Чи до прикладу, раптово знизилася успішність. Такі симптоми мають викликати занепокоєння як в батьків, так і в педагогів.

 

            За такі діяння Кримінальний кодекс України стаття 120 «Доведення дитини до самогубства» передбачає позбавлення волі строком до 10 років. Нині всіх батьків, психологів, вчителів просять бути дуже пильними аби вберегти дітей від біди і від психологічного впливу сторонніх осіб.

«Особливості адаптаційного періоду

учнів п’ятих класів

до навчання у середній шкільній ланці»

Упродовж усього життя нам (і дорослим, і дітям) доводиться адаптуватись до різних ситуацій. Переступаючи поріг школи, дитина також увесь час адаптується: до дітей, до вчителів, до уроків, до нового режиму дня. Одним зі складних адаптаційних періодів є навчання у 5-му класі.Адаптація дитини до навчання в середній школі відбувається не одразу. Це досить тривалий процес, пов’язаний зі значним навантаженням на всі системи організму.Здається, тільки-но діти і батьки адаптувалися в початковій школі, як необхідно переходити до п’ятого класу, до середньої школи.Для учнів 5-го класу багато що стає новим і непізнаним: нові вчителі, нові предмети, форми навчання, а іноді і однокласники. Звичайно ж, є діти, які легко й вільно вливаються в шкільну систему вимог, а є діти, які відчувають потребу в допомозі вчителів, батьків, психолога.

Що викликаєстрес у п’ятикласників?

-         Різкі зміни умов навчання;

-          Різноманітні та більш ускладнені вимоги, які ставлять до дітей середньої навчальної ланки;

-         Зміна «статусу» у початковій школі – старший  на «наймолодшого» у середній – все це є досить серйозним випробуванням.

У цей період діти можуть стати невпізнанними: тривога, боязкість чи, навпаки, розв’язність, надмірна метушливість, збудження охоплюють їх. У зв’язку з цим у них можезнизитисьпрацездатність, вониможуть стати забудькуватими, неорганізованими, іноді порушується сон, апетит.Усі зазначені причини нерідко виступають не ізольовано, а спільно, поєднуючись у досить складні комбінації, і потребують зазвичай спільної активної роботи не тільки психолога й педагога, а й батьків, а головне – самого підлітка.

Ознаки успішної адаптації:

Øзадоволеність дитини процесом навчання;

Øдитина легко справляється з програмою;

Øступінь самостійності дитини при виконанні нею навчальних завдань, готовність вдатися до допомоги дорослого лише ПІСЛЯ спроб виконати завдання самому;

Øзадоволеність міжособистісними стосунками з однокласниками і вчителем.

    Ознаки дезадаптації:

Øзмучений, стомлений зовнішній вигляд дитини.

Øнебажання дитину ділитися своїми враженнями про проведений день.

Øпрагнення відвернути дорослого від шкільних подій, переключити увагу на інші теми.

Øнебажання виконувати домашні завдання.

Øнегативні характеристики на адресу школи, вчителів, однокласників.

Øскарги на ті чи інші події, пов'язані зі школою.

Øнеспокійний сон.

Øтруднощі ранкового пробудження, млявість.

Øпостійні скарги на погане самопочуття.

Чим можна допомогти ?

ØПерша умова шкільного успіху п'ятикласника - безумовне прийняття дитини, незважаючи на ті невдачі, з якими він вже зіткнувся або може зіткнутися.

ØСтворюйте умови для розвитку самостійності у поведінці дитини. У п'ятикласника неодмінно повинні бути домашні обов'язки, за виконання яких він несе відповідальність.

 

ПОРАДИ БАТЬКАМ П’ЯТИКЛАСНИКІВ

1. Якщо Вас щось турбує в поведінці дитини, якомога швидше зустріньтеся і обговоріть це із класним керівником, шкільним психологом.

2. Якщо в родині відбулися події, що вплинули на психологічний стан дитини, повідомте про це класного керівника. Саме зміни в сімейному житті часто пояснюють раптові зміни в поведінці дітей.

3. Цікавтеся шкільними справами, обговорюйте складні ситуації, разом шукайте вихід із конфліктів.

4. Не слід відразу ослабляти контроль за навчальною діяльністю, якщо в період навчання в початковій школі вона звикла до контролю з вашого боку. Привчайте дитину до самостійності поступово: вона має сама збирати портфель, телефонувати однокласникам і питати про уроки тощо.

5.  Допомагайте дитині виконувати домашні завдання, але не робіть їх самі. Продемонструйте інтерес до цих завдань. Якщо дитина звертається до вас з питаннями, пов'язаними з домашніми завданнями, допоможіть їй знайти відповіді самостійно, а не підказуйте їх. Допоможіть дитині відчути інтерес до того, що викладають у школі.

6.  Шановні батьки!  У вас підлітки хочуть бачити друзів і порадників, а не диктаторів. Постарайтесь забезпечити дитині спокійну, доброзичливу обстановку, чіткий режим. Зробіть  так, щоб п’ятикласник відчув вашу підтримку та допомогу.

Як допомогти дитині успішно адаптуватися?

1. Допомагайте школяру у навчанні, домагайтеся, щоб він досконально зрозумів навіть найдрібніші деталі виконання важкого завдання. Хай навіть дитина виконає одне-два подібних завдання і детально пояснить, що та як вона робить.

 2. Розвивайте увагу, мислення та пам’ять дитини, грайте з нею в ігри на розвиток спостережливості (у розвідників, мисливців, індійців на полюванні тощо), вирішуйте посильні головоломки, розв’язуйте кросворди, шаради. Робіть усе це якомога частіше.

 3. Розвивайте волю дитини, привчайте її до режиму дня.

Пам'ятайте:

§  клас, де навчається ваша дитина, - об’єднання  трьох колективів: дітей, батьків, учителів. Чим дружнішими, цілеспрямованішими  будуть ці колективи, тим у кращій атмосфері буде формуватись ваша дитина.

§  Не забувайте: дитину не можна карати за невміння, а терпляче вчити, підказувати, радити, допомагати, підтримувати.

§  Умійте ставити себе на місце дитини.

§   Керуйтесь у спілкуванні з дитиною правилом: найдієвіший засіб виховання - особистий приклад.  Батько й мати – найкращі вихователі, які,  повинні впливати на поведінку своїх дітей навіть тоді, коли їх немає вдома. Пам`ятайте: дитина – це дзеркало життя своїх батьків. Як у краплині води відбивається сонце, так у дітях відбивається вся організація життя сім`ї, працьовитість, духовне багатство і моральна чистота матері й батька.

 

 

§    Здоров`я дитини – тендітна споруда, й тримають її три «атланти»: спадковість, спосіб життя й середовище. Тому організуйте для своєї дитини правильний режим – зарядка, раціональне харчування, навчання й відпочинок. Подбайте про позитивний вплив середовища, в якому перебуває дитина.